górne tło

IMEX America 2016

W dniach 18-20 w Sands Expo w Las Vegas odbyły się targi turystyki biznesowej IMEX America. Podczas tegorocznej edycji wydarzenia zaprezentowało się 3250 wystawców z ponad 160 krajów, uczestniczyło 12000 osób, w tym 3200 Hosted Buyers. W ramach polskiego stoiska narodowego PCB/POT Kraków reprezentowany był przez Krakow Convention Bureua  oraz ICE Kraków Congress Center.

Głównym celem udziału miasta w największych amerykańskich targach branżowych IMEX America 2016, było dotarcie z ofertą Krakowa do organizatorów spotkań z rynku Ameryki Północnej i Południowej, którzy rzadko goszczą na europejskich edycjach targów. Przeprowadzono spotkania i rozmowy typu „face to face” z zarejestrowanymi organizatorami spotkań biznesowych (tzw. hosted buyers) głównie ze Stanów Zjednoczonych, ale również z Meksyku, Indonezji, Szwajcarii czy Holandii.

Rozmowy prowadzone były zgodnie z kalendarzem spotkań, który uruchamiany jest on-line przed targami i daje możliwość organizatorom zapisania się na spotkanie z przedstawicielami wybranego miasta.

Najczęściej zadawane pytania dotyczyły bazy konferencyjnej miasta, bazy hotelowej, w szczególności oferty hoteli kategorii 5 i 4 gwiazdkowych, średnich cen, bezpośrednich połączeń lotniczych do Krakowa oraz unikatowych atrakcji miasta. Osoby odwiedzające stoisko Krakowa odchodziły ze szczegółowymi informacjami oraz kompletem materiałów informacyjno-promocyjnych.

Na uwagę zasługuje fakt, że podczas targów IMEX America powrócili klienci, których udało się poznać przy okazji innych wydarzeń biznesowych. Po zaznajomieniu się z ofertą Krakowa i dopasowaniu jej do odpowiedniego wydarzenia, rozmówcy powrócili z propozycją organizacji konkretnych wydarzeń w Krakowie.

W związku z rozwojem infrastruktury konferencyjnej i targowej oraz rozbudowującą się bazą hotelowo-gastronomiczną, Kraków staje się coraz bardziej atrakcyjnym miastem dla organizatorów spotkań, zwłaszcza takich, którzy poszukują nowych, nieodkrytych jeszcze miejsc. Promocja na nowych rynkach – w tym przypadku na rynku amerykańskim, jest niezbędna i może korzystnie wpłynąć na zwiększenie ilości wydarzeń biznesowych organizowanych w Krakowie.