European Cities Marketing Summer School czyli nauka i inspiracja
W dniach 26-30 sierpnia w Dreźnie odbyła się kolejna, 31-sza już edycja ECM Summer School - szkolenia dla pracowników biur convention, centrów konferencyjnych, hoteli oraz planistów spotkań. W tegorocznej edycji uczestniczyło 60 studentów z 18 krajów z całego świata.
ECM Summer School to obowiązkowe szkolenie dla przedstawicieli sektora przemysłu spotkań, które przybliża podstawowe pojęcia i zasady funkcjonowania rynku. Podczas tegorocznej edycji reprezentantki z Kraków Convention Bureau mogły udoskonalić wiedzę z licznych zagadnień, takich jak: współpraca z mediami, wykorzystanie informacji z baz ICCA, współpraca ze stowarzyszeniami i klientami korporacyjnymi, praca nad rfp (request for proposal), przygotowanie oferty typu bid book, organizacja fam tripów i wizyt studyjnych oraz skuteczne wykorzystanie targów i promocja poprzez social media na przykładzie storytelling. Prelegenci szczególny nacisk kładli na badania rynku, bowiem statystyki dotyczące przemysłu spotkań pozwalają nie tylko na pozycjonowanie miast względem konkurencji, ale obrazują rozmiar rynku przemysłu spotkań w danym mieście. To z kolei w połączeniu z badanym przez nas impactem ekonomicznym stanowi argument, aby rozwijać i dotować turystykę biznesową.
Na tegoroczne spotkanie zaproszonych zostało wielu prelegentów m.in.: Luca Favetta (HP), Christian Mutschlechner (Vienna Convention Bureau), Nicola Mc Grane (IAPCO), Miguel Neves (IMEX Group), Denis Speet (ICCA), AnneWallin Rødven (Oslo Convention Bureau) oraz Pier Paolo Mariotti (CMP CMM).
Następna, już 32-ga edycja ECM Summer School odbędzie się w Salonikach w Grecji w dniach 25-28 sierpnia 2018.