górne tło

M&I Forums – podsumowanie kwietniowych wyjazdów targowych

Zespół Kraków Convention Bureau uczestniczył w targach turystyki biznesowej M&I Forum w dwóch edycjach: amerykańskiej, która odbyła się w Montrealu, Kanadzie w dniach 4-7 kwietnia br. oraz europejskiej w Algarve, Portugalii w dniach 18-22 kwietnia 2018 roku.

Kluczowym punktem były indywidualne spotkania i rozmowy z organizatorami spotkań biznesowych z Ameryki Północnej, Środkowej i Południowej oraz z Europy Zachodniej i Środkowej  czyli tzw. Hosted Buyers. 

Spotkania przeprowadzone były zgodnie z przygotowanym przez organizatorów harmonogramem. Wystawcy, w tym Kraków Convention Bureau, poprzez platformę internetową zapraszali Hosted Buyers a także odznaczali tych, z którymi spotkać się nie chcą. W ten sposób dopasowano oczekiwania obu stron, aby maksymalnie czerpać profity z odbytych spotkań. Łącznie zaplanowano ponad 80 spotkań, wszystkie z nich odbyły się zgodnie z przewidzianym harmonogramem. Organizatorzy spotkań pochodzili w znacznej mierze z USA, Kanady, Argentyny, Brazylii, Meksyku oraz Holandii, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Włoch, Rosji oraz Szwecji. Byli zainteresowani ogólna ofertą konferencyjną miasta z uwzględnieniem miejsc na organizację dużych i małych spotkań, bazy noclegowej, oferty restauracji. Rozmówcy zwracali uwagę na duże zmiany jakie nastąpiły w naszym mieście, rozwój infrastruktury kongresowej oraz lotniska, podkreślali walory turystyczne i bogactwo architektury Krakowa.

Najczęściej zadawane pytania dotyczyły bazy konferencyjnej Miasta, bazy hotelowej, w szczególności oferty hoteli kategorii 5 i 4 gwiazdkowych, średnich cen, bezpośrednich połączeń lotniczych do Krakowa oraz unikatowych atrakcji regionu.

W związku z rozwojem infrastruktury konferencyjnej i targowej oraz rozbudowującą się bazą hotelowo-gastronomiczną, Kraków staje się coraz bardziej atrakcyjnym miastem dla organizatorów spotkań, zwłaszcza takich, którzy poszukują nowych, nieodkrytych jeszcze miejsc. Konsekwentna promocja wśród Hostem Buyers z Europy a także promocja na nowych rynkach – w tym na rynku amerykańskim, jest niezbędna i może korzystnie wpłynąć na zwiększenie ilości wydarzeń biznesowych organizowanych w Krakowie.

Wśród organizatorów spotkań widoczny jest trend polegający na poszukiwaniu nowych, nieznanych im miast z ciekawą ofertą, co przekłada się na zainteresowanie Krakowem. Dużym atutem miasta są nowoczesna baza konferencyjna a także także zmodernizowane lotnisko oraz nowoczesne i funkcjonalne obiekty na dużej skali wydarzenia: ICE Kraków, Tauron Arena oraz EXPO Kraków.

Meetings & Incentives Forum to bez wątpienia dobrze wykorzystana okazja do promocji kompleksowej oferty miasta przez Kraków Convention Bureau.