górne tło

Podróże studyjne – narzędzie promocyjne dla Krakowa

Miasto Kraków każdego roku gości około 200 dziennikarzy z całego świata. Obecnie Kraków, może pozwolić sobie na dobór wyselekcjonowanych mediów.
 

Organizacja podróży studyjnych, to priorytetowe narzędzie promocyjne dla Krakowa. Dzięki wizytom studyjnym, wizerunek miasta profilowany jest jako destynacja kulturowa, w szerokim tego słowa znaczeniu.

Oprócz standardowej oferty turystycznej, Kraków promuje inne dziedziny turystyki, takie jak: turystyka kulturowa, w tym religijna, biznesowa czy medyczna. Obecnie największym zainteresowaniem cieszy się wśród przedstawicieli mediów kulinarna odsłona Krakowa, w związku z prestiżowym tytułem Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej, który Kraków otrzymał w 2019 roku.

W tym roku Miasto przyjęło już m.in. przedstawicieli topowych mediów, takich jak telewizja RTL (Holandia), SAT 1 (Niemcy), The Telegraph, The Independent (Wielka Brytania), magazyny pokładowe linii lotniczych (Lufthansa, KLM, JAL). Dla każdej z grup wizyty studyjnej, przygotowywany jest indywidualny program, dostosowany do profilu mediów oraz rynku.

W 2018 roku zrealizowanych zostało około 90 wizyt studyjnych, w których wzięło udział 234 dziennikarzy. Wśród państw europejskich, przeważała Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Holandia. Nie zabrakło również gości z Azji (m.in. Singapur, Japonia), Ameryki Północnej i Ameryki Południowej (Argentyna). W 2018 roku ekwiwalent reklamowy dla Krakowa osiągnięty w wyniku powstałych materiałów wyniósł imponującą kwotę kilku milionów złotych.

Efektem wizyt studyjnych są materiały promocyjne w tak prestiżowych mediach jak m.in. telewizja BBC, TV France, TVE Madrid, TV Kaskad z Rosji, MDR i Kick Film z Niemiec; magazynach i dziennikach The Guardian, National Geographic, Suddeutche Zeitung, Tagesspiegel czy Cosmopolitan. Ważna jest także obecność Krakowa na portalach turystycznych oraz licznych blogach dedykowanych tematyce podróżniczej.

Będąc otwartym na tzw. nowe media, Kraków gości również blogerów, vlogerów czy instagramerów.