górne tło

Trendy w branży MICE na 2021 rok według IBTM

Raport IBTM Trends Watch 2021 po raz kolejny analizuje globalne trendy w gospodarce oraz branży MICE, które wpłyną na strategiczne działania zarówno organizatorów i całą branżę przemysłu spotkań.

Podczas targów IBTM organizatorzy wydarzenia przedstawili szczegóły corocznego raportu IBTM World Trends, który podkreśla rolę, jaką przemysł spotkań i wydarzeń ma do odegrania w"odbudowywaniu się" turystyki w obliczu pandemii COVID-19. Raport analizuje poszczególne branże, lokalizacje geograficzne i trendy konsumenckie, a  następnie wplata te informacje w analizę kluczowych tendencji dla przemysłu spotkań i wydarzeń na 2021 roku.

Ważny aspekt raportu stanowi część dotycząca analizy branży MICE, gdzie wyróżnionych zostało kilka tzw. megatredów:

Zrównoważony rozwój – sektor eventowy ma do odegrania istotną rolę w  przekazywaniu przesłania o zrównoważonym rozwoju rządom, przedsiębiorcom i obywatelom, musi tym samym sprostać światowym wyzwaniom związanym z klimatem, zdrowiem i równością gospodarczą.

Bezpieczeństwo – to trend, który dominował w środowisku biznesowym i społecznym w poprzednich latach, dotyczył głównie zagadnień związanych z terroryzmem i bezpieczeństwem osobistym. Niemniej jest to znacznie szerszy temat, dlatego raport wyłania jego kluczowe obszary,  które branża powinna śledzić w nadchodzących latach, tym bardziej, że to właśnie organizatorzy wydarzeń odpowiadają za bezpieczeństwo uczestników:

- bezpieczeństwo fizyczne w trakcie trwania wydarzenia (ataki terrorystyczne, szkody osobiste, przestępczość),

- bezpieczeństwo danych uczestników wydarzenia zapewnione przez organizatorów imprezy,

- bezpieczeństwo podczas niespodziewanych okoliczności związanych z siłą wyższą (pożary, wulkany, epidemia Sars, czy obecnie Covid - 19).

Wellness - międzynarodowa gospodarka wellness jest obecnie warta 4,5 biliona dolarów, a dziedzina przeszła z etapu "trend" do "mega trendu". Pandemia Covid 19 powoduje, że  przyszłość wellness to również bardziej otwarte rozmowy wokół tematów tabu, w tym umierania czy rehabilitacji po-covidowej.

Różnorodność i integracja: Rasa i równość - stały się obecnie ewoluującym "mega-trendem". Podejście branży eventowej do równości, będzie czynnikiem wpływającym na jego postrzeganie i  profesjonalizm w szerszym świecie biznesu.

Wirtualne doświadczenie – nowa rzeczywistość nieodwracalnie zmieniła format spotkań. Siłą napędową rozwoju gospodarki opartej na wirtualnych doświadczeniach jest będą nowe technologie, które nie tylko zmienią tradycyjne wydarzenia w doświadczenia wirtualne, ale też stworzą zupełnie nowe pokolenie organizatorów, agencji oraz delegatów.

Kolejną częścią raportu jest omówienie trendów branżowych, w takich dziedzinach, jak:

Bankowość i finanse – sprawozdanie zawiera  globalną analizę ekonomiczną za rok 2020, a głównym tematem z jakim się nam przyjdzie zmierzyć w najbliższych latach to bezpieczeństwo w  cyberprzestrzeni.

Technologie informacyjno-komunikacyjne - raport przewiduje, że w kolejnych latach jeszcze bardziej wzrośnie zapotrzebowanie na „nowe technologie”, a robotyka i sztuczna inteligencja odegrają kluczową rolę w ciągu najbliższych 10 lat.

Przemysł farmaceutyczny–badania pokazują, że przemysł spotkań ma wiele do zaoferowania branży farmaceutycznej, która w związku z pandemią nie ucierpiała tak bardzo. Dlatego współpraca z branżą farmaceutyczną będzie wiodąca w najbliższej przyszłości. Raport szacuje bardzo duże wzrosty sprzedaży leków na receptę oraz wzrostową tendencję leków sierocych (wykorzystywanych w leczeniu chorób rzadko występujących) i produktów onkologicznych.

Wydarzenia korporacyjne, stowarzyszenia i konferencje, podróże integracyjne – czytamy, że branża MICE jest w fazie zmian i akceptacji nowej wirtualnej branży spotkań. Choć rozwój technologii daje wiele możliwości, to jednak planiści chcą powrotu do spotkań B2B. Autorzy podkreślają rozwój nowego trendu – spotkań hybrydowych – a co za  tym idzie większy nacisk na  organizatorów branży spotkań w kwestii organizacji i profesjonalizacji tego typu wydarzeń. Ze wszystkich sektorów rynku spotkań i wydarzeń najbardziej dotknięte przez globalną pandemię są podróże integracyjne. Z analizy raportu wynika, że światowa branża turystyczna - odpowiedzialna za ponad 10 % światowego PKB - odnotowała spadek liczby pasażerów linii lotniczych o 95 %, a cała globalna branża turystyczna w 2020 roku została w znacznym stopniu zawieszona. Światowa Rada Podróży i Turystyki (World Travel & Tourism Council – WTTC) oszacowała, że branża straciła prawie 3 biliony dolarów. Raport zakłada, że sytuacja zacznie wracać do normy pod koniec 2022 lub na początku 2023 roku. Badania przeprowadzone na potrzeby raportu wskazują, że pojawi się nowy trend – konsumenci zaczną „łaknąć podroży” a szczególnie nowych doświadczeń w  bezpiecznych miejscach.

Ubiegłoroczne Targi IBTM World Barcelona 2020 debiutowały w wirtualnej odsłonie. Oficjalne dane mówią o blisko 13 tysiącach spotkań przeprowadzonych na  platformie targów, a wyemitowany przez telewizję IBTM materiał informacyjny i edukacyjny trwał ponad 1400 godzin.

Według danych przekazanych przez organizatora, Polska była trzecim najchętniej odwiedzanym krajem. Polska Organizacja Turystyczna, jak co roku była organizatorem Polskiego Stoiska Narodowego.  W wirtualnych spotkaniach brali udział również przedstawiciele Kraków Convention Bureau, w ramach Polskiego Stoiska Narodowego. Targi IBTM zostały bardzo dobrze zorganizowane, sama platforma była profesjonalnie przygotowana. Panel rejestracji ruszył z dużym wyprzedzeniem, na profil wystawcy można było załadować różnorodne materiały promocyjne. Wysyłka zaproszeń była intuicyjna, łatwo ją było ponowić. Z perspektywy convention bureuax pozytywnie zaskoczył fakt, że tak dużo rozmów udało się umówić z przedstawicielami stowarzyszeń, w tym z rynku amerykańskiego. 

 

Do pełnej lektury raportu zapraszamy tutaj: https://www.ibtmworld.com/en-gb/forms/trends-watch-report.html