górne tło

Kraków – THE HOST CITY!

W jaki sposób promować destynację biznesową w pandemii? Czy w ogóle to robić? Skąd czerpać inspiracje? O tym, że warto i na co stawia Kraków Convention Bureau w nowej strategii komunikacji przeczytacie poniżej.   

Realia, tzw. „new reality”

Pandemia COVID uniemożliwiła spotkania B2B, pozyskiwanie oraz organizację kongresów i konferencji w takim wymiarze, jak w latach ubiegłych. Wydarzenia przeniosły się do przestrzeni wirtualnej, natomiast spotkania hybrydowe z racji zmieniających się wytycznych oraz utrudnień w podróżowaniu wciąż czekają na swoje pięć minut.

W nowej rzeczywistości, gdy ciężko opierać dominującą narrację o promocję pozyskanych wydarzeń czy relacje ze spotkań biznesowych, Kraków Convention Bureau za jedno z priorytetowych zadań uznało konsekwentną promocję wizerunkową, kreowanie i komunikowanie marki #KrakówTheHostCity.

Nowa strategia komunikacji

Kraków Convention Bureau UMK realizuje nową strategię komunikacji w social mediach. Narracja oparta jest  o mocne  strony, atuty i  zasoby miasta takie jak: branża IT, medycyna, energia zrównoważona, uczelnie krakowskie, osiągnięcia lokalnych naukowców, profesorów, lekarzy oraz ponadczasowe dziedzictwo i kulturę. Nacisk kładziemy na mocne strony miasta, które w mniejszym stopniu „ucierpiały” przez COVID, stanowią swoisty genius loci miasta.

Głównym celem komunikacji jest budowanie obrazu miasta jako THE HOST CITY - gotowego na to, by organizować w nim międzynarodowe kongresy, pokazanie, że w Krakowie na organizatora czeka merytoryczny partner oraz profesjonalne zaplecze. Miasta nowoczesnego, z zapleczem technicznym i technologicznym, które patrzy w przyszłość, zna swoje atuty i czerpie w wielowiekowego dziedzictwa.

Promocja dwujęzyczna realizowana jest poprzez dostępne media społecznościowe KCB – Facebook, Instagram, LinkedInn, YouTube oraz stronę www.convention.krakow.pl oraz Newslettera.

Wyodrębniono 8 głównych dziedzin komunikowanych w social mediach:

Każda dziedzina zawiera w sobie osobne tematy. Kategorie zostały opracowane graficznie i kolorystycznie, co ułatwia odbiór i porządkuje przekaz.

  Uniwersytety       Economic      Muzea

W ramach powyższych obszarów tematycznych przeczytacie sporo o historii i tradycji uniwersyteckiej Krakowa sięgającej XIV wieku, która jest kluczem do innowacyjności tak miasta, jak i regionu. Nie zabraknie portretów ambasadorów kongresów i naukowców, tematyki współpracy międzynarodowej Krakowa, innowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorczości i biznesie czy „zielonych” rozwiązań w obszarze infrastruktury. Wątki kultury i dziedzictwa przeplatają się z kadrami zabytków, które są atrakcyjne dla turysty, ale też są idealne na wieczorne gale dla klienta biznesowego. Bowiem całość komunikacji prowadzi do jej nadrzędnego celu – pokazania potencjału na organizację kongresów i konferencji
w Krakowie. Nie zabraknie oczywiście newsów z branży MICE czy ciekawostek turystycznych, bowiem bieżąca komunikacja z branżą i mieszkańcami to ważny obszar działań Kraków Convention Bureau.

Nasze media

Nie pozostaje nam nic innego jak zaprosić na naszą stronę internetową oraz do śledzenia nas w mediach społecznościowych na profilu na Facebooku, Instagramie, YouTubie i LinkedInie!

Co więcej, wciąż mamy w zanadrzu pomysły na nowe cykle tematyczne, pracujemy nad ciekawymi tekstami i multimediami, planujemy poszerzyć promocję o obiekty z całego województwa. Spot promujący Kraków jako #TheHostCity został przyjęty z ogromnym entuzjazmem , inaugurując naszą kampanię