Unia Europejska
O Nas rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Najbezpieczniejsze targi w Polsce

W dniach 14-15 października br. w EXPO Kraków po raz pierwszy w Polsce odbyły się Targi Rozwiązań Zwiększających Bezpieczeństwo Sanitarno-Epidemiologiczne ANTYCOVID EXPO. Ofertę zaprezentowało 163 wystawców oferujących najnowocześniejsze technologie i produkty pomagające w walce z pandemią. Udział wzięło 2452 gości.

Fot. Targi Expo w Krakowie

Od pomysłu do realizacji
Wydarzenie ANTYCOVID EXPO powstało z myślą o firmach odpowiadających na nowe wyzwania. Prezentowane były m.in. środki ochrony osobistej, technologie oczyszczania i dezynfekcji przestrzeni, środki do dezynfekcji, systemy kontroli dostępu, akcesoria ochronne, osłony antywirusowe. Targom towarzyszyły spotkania w Strefie Prezentacji, w której odbywały się m.in. szkolenia BHP, prezentacje technologii i warsztaty psychologiczne. – Jeszcze do niedawna sami byliśmy klientami potrzebującymi najlepszych rozwiązań, przygotowywaliśmy nasz obiekt - EXPO Kraków na przyjęcie gości w nowym reżimie sanitarnym. Rozumiemy więc sytuację firm, które tak jak my spędziły wiele godzin na przeglądaniu ofert. Naszym celem było stworzenie przestrzeni umożlwiającej przetestowanie oferowanych rozwiązań. Z pewnością zaoszczędzilibyśmy dużo czasu, gdybyśmy mogli wziąć udział w wydarzeniu takim jak ANTYCOVID EXPO. – twierdzi Marcin Bugajski, dyrektor administracyjno-techniczny Obiektu, członek Zarządu Targów w Krakowie. Organizatorzy w zaskakująco szybkim tempie stworzyli wydarzenie na najwyższym poziomie. – ANTYCOVID EXPO przygotowaliśmy w zaledwie dwa miesiące. Zwykle potrzeba około roku, aby zrealizować targi branżowe na taką skalę. Ten rok jest jednak inny i staramy się jak najszybciej odpowiadać na potrzeby rynku. – podkreśla Grażyna Grabowska prezes Targów w Krakowie. 
 

Strzał w dziesiątkę
Targi udowodniły, jak bardzo tego typu wydarzenie było potrzebne na polskim rynku. Branża czystości i dezynfekcji z dnia na dzień rośnie w siłę. Coraz trudniej wyróżnić się spośród konkurencji. Udział w ANTYCOVID EXPO pomógł producentom i dostawcom nawiązać nowe, cenne kontakty. – Jesteśmy  firmą typowo medyczną, natomiast dzięki targom mogliśmy trafić do szerszej grupy odbiorców. Naszymi klientami są głównie salony kosmetyczne, gabinety medyczne, stomatologiczne, natomiast tutaj była możliwość nawiązania kontaktu z klientem niezwiązanym stricte z naszą branżą. Jestem głęboko przekonany, że przeprowadzone na targach rozmowy rokują na długoletnią współpracę. Bardzo się cieszę, że pomimo obostrzeń udało się zapewnić bardzo dobrą organizację i jednocześnie przyjemną atmosferę. – podsumowuje Bartłomiej Janik właściciel marki Saiko-Med. Podobnego zdania jest Sławomir Rębisz doradca techniczno-handlowy z firmy HITEXA – Osoby, które odwiedzały nasze stoisko, reprezentowały różne branże, m.in.: hotelarską, zakłady przemysłowe, obiekty biurowe, jak również opiekę medyczną. Widzimy tutaj potencjalnych klientów, którzy mogliby wyposażyć swoje obiekty i podnieść standard ich bezpieczeństwa. Targi ANTYCOVID EXPO to coś zupełnie nowego. Dla mnie są to pierwsze targi i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Myślałem, że będzie mniejsze zainteresowanie ze względu na obecną sytuację, ale przychodzą do nas konkretni klienci, nastawieni na konkretny produkt, aby poprawić miejsce, w którym pracują i przebywają na co dzień. Wydaje mi się, że to wydarzenie to strzał w dziesiątkę. Zadowolenia z udziału nie kryje również Dariusz Mańkowski, prezes United Robots - Targi ANTYCOVID EXPO pokazały wysoki poziom zaangażowania polskich firm w tworzenie bezpieczeństwa sanitarnego. W naszym przypadku prezentacja autonomicznego robota United Robots UV-C do dezynfekcji zaowocowała licznymi kontaktami zarówno z odwiedzającymi targi jak i  samymi wystawcami.

Pomoc niejedno ma imię
W ramach Targów ANTYCOVID EXPO zorganizowano konkurs, w którym do wygrania było ponad 100 nagród m.in.: pakiety maseczek i przyłbic, środki do dezynfekcji, stacje do dezynfekcji rąk, usługi dezynfekcji powietrza i sterylizatory. Wszystkie produkty zostały ufundowane przez wystawców i trafiły do tych uczestników, którzy w najciekawszy sposób odpowiedzieli na pytania konkursowe. Organizatorzy bardzo chętnie angażują się w pomoc innym, dlatego nawiązali także współpracę z krakowskim sztabem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Firmy chętnie przyłączyły się do wspólnych działań i przekazywały produkty, które będą licytowane na aukcjach charytatywnych. Wolontariusze poszukiwali ponadto rozwiązań, które pomogłyby usprawnić krakowskie „granie”. Podczas targów można było również wesprzeć Hospicjum św. Łazarza, które z powodu pandemii znalazło się w bardzo trudnej sytuacji.
 

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
ANTYCOVID EXPO przez wielu zostało okrzyknięte najbezpieczniejszym miejscem w Polsce. Nic dziwnego, precyzyjnie przestrzegane zasady bezpieczeństwa zgodnie z ideą DDM – dystans, dezynfekcja, maseczki, udowodniły że przy zachowaniu restrykcyjnych obostrzeń sanitarnych możliwe jest przygotowanie targów na najwyższym poziomie. Każda osoba wchodząca do EXPO Kraków była zobligowana do wypełnienia ankiety epidemiologicznej. Uczestnicy na wejściu przechodzili przez tunel dekontaminacyjny i mieli sprawdzaną temperaturę. Wszyscy nosili maski lub przyłbice i zachowywali dystans społeczny. Dozowniki z płynami do dezynfekcji rąk udostępniono zarówno na stoiskach wystawców, jak i w przestrzeniach wspólnych. Wszystko to sprawiło, że goście i obsługa czuli się bezpiecznie.

Targi ANTYCOVID EXPO pokazały jak jeszcze wiele można, a nawet trzeba zrobić w kwestii bezpieczeństwa. Ze względu na obostrzenia związane z pandemią najbliższa planowana edycja odbędzie się online. Szczegóły dostępne będą na stronie www.antycovidexpo.pl
 

pokaż metkę
Autor: Targi Expo w Krakowie
Osoba publikująca: Małgorzata Rajwa
Podmiot publikujący: Biuro Kongresów
Data publikacji: 2020-11-02
Data aktualizacji: 2020-11-10
Powrót

Zobacz także

Znajdź