Unia Europejska
O Nas rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

VIII Polski Kongres Przedsiębiorczości

CZERPIĄC Z PRZESZŁOŚCI DLA LEPSZEJ PRZYSZŁOŚCI

VIII Polski Kongres Przedsiębiorczości odbywał się 5-7 października w Krakowie.

W tym roku wydarzenie rozpoczęło się od wizyt studyjnych, dzięki którym uczestnicy Kongresu mogli lepiej poznać zrealizowane inwestycje w mieście.

Fot. VIII Polski Kongres Przedsiębiorczości

6 października o godz. 9:00 w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie rozpoczęła się uroczysta inauguracja VIII Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości. Wyjątkowa, podwójna, 8 edycja Kongresu to ponad 20 paneli dyskusyjnych, 150 prelegentów i 2000 uczestników. Wykorzystując nowoczesne technologie, poprzez transmisje online, przedsięwzięcie oglądało kilkadziesiąt tysięcy osób.

W trakcie wydarzenia poruszane były najważniejsze kwestie dotyczące polskiej i światowej gospodarki. Istotnym aspektem tegorocznego Kongresu była również szeroko pojęta kultura, która jako fundament odpowiedniego funkcjonowania sektorów gospodarczych na stałe wpisała się w tematykę corocznych spotkań.

Kongres od 9 lat realnie wpływa na działaniach polskich przedsiębiorców, naukowców i samorządowców. Rozwój gospodarczy, inwestycje, innowacje oraz nowe projekty zwiększają rangę Polskiego Kongresu Przedsiębiorczości. Interdyscyplinarność daje szansę na realne efekty i wpływa na komercjalizację badań i działań partnerów. Polska Agencja Przedsiębiorczości jest konsultantem w Dyrekcji Generalnej ds. Badań Naukowych i Innowacji w Komisji Europejskiej, nawiązuje konsorcja, wspiera synergię nauki z biznesem oraz rozwija przedsiębiorczość stymulując gospodarkę. Współpracuje z Izbami Gospodarczymi, a w przyszłości planuje otworzyć specjalną jednostkę – biuro lobbujące projekty naukowo-badawcze w Brukseli. Te wszystkie działania stworzyły społeczność polskiego kongresu, która zrzesza kilka tysięcy podmiotów.

Z roku na rok Polski Kongres Przedsiębiorczości staje się najbardziej medialnym kongresem w Polsce, dzięki współpracy ponad podziałami jest jednocześnie jednym z najczęściej cytowanych wydarzeń w mediach ogólnopolskich.

Organizatorzy są zapraszani przez regiony do zaprezentowania ich potencjału gospodarczego czy możliwości inwestycyjnych. Przez wszystkie te lata udaje się pokazać, jak ważna jest interdyscyplinarność,  łączenie tradycji z nowoczesnością oraz wzajemne wsparcie – właśnie to daje najlepsze efekty.

Stojąc przed wyzwaniem odbudowy światowej gospodarki, takie wydarzenia jak Polski Kongres Przedsiębiorczości są rzeczywistym wsparciem dla przedsiębiorców i rozpoczęciem nowego rozdziału.

 

 

Karolina Tabaczyńska

pokaż metkę
Osoba publikująca: Małgorzata Rajwa
Podmiot publikujący: Biuro Kongresów
Data publikacji: 2021-10-12
Data aktualizacji: 2021-10-15
Powrót

Zobacz także

Znajdź