Kampania "Wide Open" w projekcie "Małopolska - cel podróży"
Gościnność, różnorodność i nieustanna otwartość na turystów – to cechy Małopolski i Krakowa, które podkreśla kampania "Wide Open..."/”Unglaubliche vielfalt…” promująca ofertę turystyczną regionu i jego stolicy za granicą. Kampania wystartowała 1 maja 2022 roku. Jest ona wspólnym przedsięwzięciem Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Województwa Małopolskiego i Krakowa.
Kampania promocyjna jest realizowana w ramach projektu „Małopolska – cel podróży". Jednym z jej najważniejszych elementów jest gest otwartych dłoni, ponieważ gościnność i otwartość to cechy, które wyróżniają Polskę i Polaków oraz są świetnie odbierane przez wszystkich odwiedzających region i jego stolicę. Dlatego też właśnie to mogą zobaczyć odbiorcy w spotach i na banerach przygotowanych w ramach kampanii promocyjnej: Małopolskę i Kraków fantastycznie przygotowane na ponowne spotkanie z gośćmi, witające ich z otwartymi ramionami po długim czasie pandemii, zapewniające komfort i bezpieczeństwo zwiedzania i wypoczynku.
Kampania ruszyła 1 maja 2022 roku i w pierwszej kolejności obejmuje rynek brytyjski i niemiecki, ponieważ turyści z tych krajów najczęściej odwiedzali Małopolskę w ostatnich latach. Planowane jest także rozszerzenie kampanii na rynki: austriacki, szwajcarski, włoski, skandynawski i amerykański.
Działania promocyjne są prowadzone wielokanałowo, z naciskiem na internet – przy wykorzystaniu najnowszych produktów i narzędzi marketingu w sieci. W ramach kampanii przygotowano m.in. spoty i banery, podkreślające bogactwo oferty turystycznej Małopolski i Krakowa. Oglądający je mogą poczuć, że właśnie tutaj mają szansę przeżyć niezwykłą przygodę na łonie przyrody, zachwycić się arcydziełami sztuki i architektury, skosztować niepowtarzalnych smaków, zrelaksować się i odpocząć. Temu przekazowi towarzyszą obrazy malowniczych szlaków, najpiękniejszych zabytków, lokalnych specjałów i kojących zabiegów zdrowotnych i kosmetycznych.
Projekt „Małopolska – cel podróży” jest finansowany z Funduszy Europejskich, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. To wspólne przedsięwzięcie Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Województwa Małopolskiego i Krakowa. Każdy z partnerów projektu realizuje inne zadania. Liderem jest MOT, który odpowiada za koncepcje kreatywne, produkcję materiałów i ich emisję, a także organizację misji gospodarczych. Partnerami projektu są Małopolska i Kraków. Region odpowiada za komunikację produktów związanych z turystyką wypoczynkową – m.in. kulturową, kulinarną, aktywną oraz spa i wellness, w ramach kampanii reklamowej w internecie. Miasto natomiast skupia się na promowaniu turystyki biznesowej, która jest strategiczna dla gospodarki turystycznej w Krakowie, ze względu na ogromny potencjał organizacyjny i bazę obiektów, które mogą stać się miejscem spotkań biznesowych dla organizatorów z całego świata.
W ramach projektu, Kraków Convention Bureau (Wydział ds. Turystyki UMK) zrealizowało:
trzy filmy z wykorzystaniem sylwetek Ambasadorów Krakowa i Małopolski, które mają służyć międzynarodowej promocji małopolskiej nauki, gospodarki i sztuki
10 wirtualnych spacerów po obiektach konferencyjnych Krakowa i Małopolski
W celu zapoznania się z landing page kampanii, zapraszamy do odwiedzenia strony www.wideopen.travel
Media społecznościowe KCB:
- YouTube