Unia Europejska
O Nas rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Kraków jest opowieścią – nowa strategia komunikacji marki miasta

Program strategiczny komunikacji marki Krakowa na lata 2023-2030 to zbiór wytycznych w zakresie komunikacji - wskazuje grupy docelowe i opisuje wyzwania przed jakimi stoi miasto, wyznacza także ich sposób realizacji. Co z nowej strategii warto przenieść na grunt promocji turystycznej? Czym się zainspirować?

Fot. materiały prasowe

To my tworzymy opowieści

Każdy z nas ma swój własny Kraków i każdy jest zarówno twórcą, jak i odbiorcą jego marki. Budując wizerunek miasta, warto skupić się na informowaniu otoczenia o podejmowanych działaniach oraz wsłuchiwać się w głos partnerów – mieszkańców, gości, studentów, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych, mediów. Dlatego najważniejszą cechą nowo przyjętej strategii jest właśnie komunikacja. Wizerunek naszego miasta kształtują opowieści mieszkańców. To mieszkańcy mogą zachęcić do podjęcia studiów w Krakowie, założenia biznesu czy przyjazdu na city break.

Turystyka i sport

Dokument powstał w oparciu o wyniki badań i wywiadów pogłębionych, prowadzonych z przedstawicielami środowisk akademickich, przedsiębiorców, organizacji pozarządowych. Dodatkowo zorganizowano warsztaty z udziałem ponad 100 przedstawicieli instytucji miejskich na co dzień zajmujących się promocją, marketingiem czy komunikowaniem, które pomogły zidentyfikować szczegółowe cele strategii. Podzielono je na sześć obszarów tematycznych:

  • sprawy społeczne
  • kultura
  • turystyka i sport
  • nauka i biznes
  • ekologia i klimat
  • gospodarka komunalna, transport i inwestycje.

Wraz ze strategią stworzono także mini przewodniki komunikowania marki Krakowa dla każdego z powyższych obszarów. Zachęcamy do zapoznania się z Praktycznym przewodnikiem w obszarze: turystyka i sport, gdzie znajdują się wskazówki dotyczące celów komunikacyjnych, odbiorców i potrzeb, a także zestaw słów kluczowych, komunikatów, haseł, zdjęć i grafik do wykorzystania.

Cele strategii, inspiracje marketingowe

W dokumencie zawarto 4 podstawowe cele, na których należy się skupić:

  1. włączenie mieszkańców w budowanie marki miasta
  2. zwiększenie dostępności informacji na temat działalności miasta
  3. wykorzystania potencjału gospodarczego do promocji marki miasta
  4. doskonalenia skuteczności koordynacji promocji marki.

Dokument zawiera także zestaw inspirujących wskazówek dotyczących aktualnych trendów w komunikacji, na przykład powiązanie działań marketingowych z tymi na rzecz rozwoju miasta, czy skupienie się na komunikacji z mieszkańcami. Dla branży turystycznej ciekawa jest koncepcja marketingu plemiennego, czyli komunikowanie do grup o podobnych zainteresowaniach.

Eksperci podkreślają, że zamiast kierować się ustalonym, długoterminowym planem, warto postawić na większą elastyczność w planowanych działaniach, wyznaczyć jedynie ich kierunek i wizję, tak aby spójnie realizować wyznaczoną strategię. W świecie VUCA, mając na uwadze doświadczenia ostatnich lat oraz zawirowania w turystyce i przemyśle spotkań, jest to wskazówka warta rozważenia.

Link do pobrania Programu strategicznego komunikacji marki Krakowa na lata 2023-2030 znajdziecie tutaj.

 

pokaż metkę
Autor: UMK
Osoba publikująca: Małgorzata Rajwa
Podmiot publikujący: Biuro Kongresów
Data publikacji: 2023-04-13
Data aktualizacji: 2023-04-13
Powrót

Zobacz także

Znajdź