Unia Europejska
O Nas rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Strefa e-commerce: jak technologicznie dotrzymać tempa

Dane pokazują, że obecnie ok. 150 tysięcy polskich przedsiębiorstw prowadzi sprzedaż produktów i usług za pomocą internetu, korzystając z różnych rozwiązań dostępnych na rynku. W porównaniu do Europy Zachodniej ta liczba w Polsce jest wciąż mała, jednak ma potencjał wzrostowy. Chcąc wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów Targi w Krakowie postanowiły na swoich wydarzeniach branżowych stworzyć strefę e-commerce dedykowaną rozwiązaniom z zakresu nowych technologii w sprzedaży w internecie.

Fot. Targi Expo w Krakowie/ PwC Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026 Luty 2021

​Z przeprowadzonych na początku 2021 roku analiz wynika, że sprzedaż internetowa w Polsce kwitnie – w 2020 roku zakupy online stanowiły 14% udziału w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Czynnikami mającymi wpływ na ten stan rzeczy były m.in. pandemia i błyskawiczny rozwój w zakresie rozwiązań e-commerce. Przewiduje się, że w 2026 roku wartość polskiego rynku handlu online wyniesie 162 mld zł brutto, średnio 12% wzrostu rokrocznie. Badania konsumentów dowodzą, że ponad 74% Polaków po pandemii chce utrzymać poziom zakupów internetowych, a 10% zapowiada ich zwiększenie.

Proces transformacji cyfrowej przyspieszył w kierunku rozwiązań online. Ostatnie półtora roku pokazało wzrost w grupie konsumentów korzystających z internetowych platform zakupowych. Zmiany na rynku, pojawienie się nowych graczy oraz efekt przyzwyczajeń konsumenckich wpływa na rosnącą popularność tego rodzaju transakcji.

Digitalizacja stała się jednym z największych wyzwań dla firm w Polsce. Przedsiębiorcy muszą zastanowić się, w jaki sposób technologicznie dotrzymać tempa konkurencji. Rozwiązania w tym zakresie powinny być jednak dopasowane do poszczególnych branż. Dlatego podczas najważniejszych targów branżowych organizowanych przez Targi w Krakowie powstaną specjalne strefy e-commerce. Będą to miejsca szkoleń i prezentacji nowych technologii, gdzie wymiana doświadczeń stanie się kluczowa w rozwiązywaniu takich aspektów sprzedaży online, jak: omnichannel, customer experience, aktywizacja i pozyskanie lojalnych klientów, czy logistyka i ciągłość dostaw.

Targi B2B są furtką do świata branży wydawniczej, hotelarskiej, gastronomicznej, przemysłowej, czy branży opakowań.

Więcej o tym, przy jakich targach dostępne są strefy e-commerce tutaj. 

Dane treści artykułu pochodzą z raportu PwC Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021-2026 Luty 2021

pokaż metkę
Autor: Targi Expo w Krakowie
Osoba publikująca: Małgorzata Rajwa
Podmiot publikujący: Biuro Kongresów
Data publikacji: 2021-08-16
Data aktualizacji: 2021-08-16
Powrót

Zobacz także

Znajdź