Unia Europejska
O Nas rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Rok 2022 – zapraszamy na MICE podsumowanie roku!

Przeciwdziałanie skutkom pandemii i odbudowa ruchu turystycznego, również w kontekście toczącej się wojny na Ukrainie – to wyzwania, przed którymi stanęliśmy w 2022 roku. Jakie kluczowe inicjatywy i wydarzenia warto podsumować? Co będziemy wspominać w rozmowach o kończącym się już roku? Zapraszamy na pierwszą część autorskiego podsumowania roku 2022.

Fot. materiały prasowe

Część I :

  1. 61 Kongres ICCA -  światową stolicą przemysłu spotkań.
  2. Kampania "Wide Open" w projekcie "Małopolska - cel podróży"
  3. Targi, spotkania stolikowe, panele branżowe

61. Kongres ICCA -  Kraków światową stolicą przemysłu spotkań.

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży przemysłu spotkań na świecie zgromadziło
w Krakowie 900 delegatów z 80 krajów, ponad 100 prelegentów, 70 członków międzynarodowych stowarzyszeń.

Kongres ICCA był bez wątpienia jednym z kluczowych zadań, którego podjęliśmy się,
by ugruntować pozycję naszego miasta jako lidera organizacji wydarzeń biznesowych w tej części Europy. Pozyskanie kongresu jest rezultatem konsekwentnej polityki miasta w zakresie rozwijania turystyki biznesowej. Sukces przedsięwzięcia tej skali jest wynikiem współpracy i zaangażowania firm działających w sektorze MICE a także organizacji na szczeblu rządowym i samorządowym. Możemy stwierdzić z całą pewnością, że wspólna praca to nasza siła i wartość dodana do wydarzeń organizowanych w Krakowie.

Początkowy zespół przygotowujący ofertę, składający się w 2020 roku z kilku osób
i podmiotów, z czasem powiększył się do ponad 40 firm i instytucji realizujących wydarzenie!

Każda z nich była częścią sukcesu, a fakt organizacji 61. Kongresu ICCA wzmocnił naszą współpracę, pogłębił relacje i jeszcze mocniej nas zintegrował.

Warto podkreślić, że większość uczestników kongresu w Krakowie była po raz pierwszy. Delegaci mieli okazję poznać miasto, przekonać się, że jego infrastruktura kongresowa i zaplecze techniczne są na najwyższym poziomie, zaś profesjonalna organizacja wydarzenia jest najlepszą rekomendacją i powodem, aby do Krakowa wrócić.  Pierwszemu od 3 lat spotkaniu na żywo towarzyszyła niezwykła, pełna entuzjazmu atmosfera. Pozytywne opinie i wspomnienia delegatów, które wciąż do nas wracają, to najlepsze rekomendacje Krakowa.

 

Kampania "Wide Open" w projekcie "Małopolska - cel podróży"

Branża MICE w ostatnich latach mierzyła się z realiami pandemii, nowym modelem spotkań hybrydowych oraz online. Po okresie względnej stabilizacji, rosyjska inwazja na Ukrainę po raz kolejny postawiła sektor turystyki w trudnej sytuacji. Kraków w pierwszych miesiącach wojny przyjął ogromną falę migrantów. Mieszkańcy z niesamowitą otwartością zaangażowali się w pomoc przybywającym do Krakowa, branża turystyczna aktywnie uczestniczyła i uczestniczy w tym procesie.
To doświadczenie pokazało, że jesteśmy miastem otwartym, aktywnym, które potrafi sprostać wyzwaniom i kryzysom. Taki przekaz trafił do zagranicznych organizatorów spotkań biznesowych, delegatów i turystów, jednak obawy o bezpieczeństwo w Krakowie i wizja tłumów uchodźców
w mieście w dalszym ciągu stanowią barierę dla wielu potencjalnych przyjezdnych, szczególnie grup turystycznych.

Gościnność, różnorodność i nieustanna otwartość na turystów – to cechy Małopolski
i Krakowa, które podkreśla kampania "Wide Open..."/”Unglaubliche vielfalt…” promująca ofertę turystyczną regionu i jego stolicy za granicą.

 Kampania jest wspólnym przedsięwzięciem Małopolskiej Organizacji Turystycznej, Województwa Małopolskiego i Urzędu Miasta Krakowa. Działania promocyjne są prowadzone wielokanałowo, z naciskiem na internet – przy wykorzystaniu najnowszych produktów i narzędzi marketingu w sieci.

W ramach kampanii przygotowano m.in. spoty i banery, podkreślające bogactwo oferty turystycznej Małopolski i Krakowa. Urząd Miasta Krakowa skupia się na promowaniu turystyki biznesowej, która jest strategiczna dla gospodarki turystycznej w mieście ze względu na ogromny potencjał organizacyjny i bazę obiektów, które mogą stać się miejscem spotkań biznesowych dla organizatorów z całego świata. W ramach projektu, Kraków Convention Bureau zrealizowało trzy filmy z wykorzystaniem sylwetek Ambasadorów Krakowa i Małopolski, które mają służyć międzynarodowej promocji małopolskiej nauki, gospodarki i sztuki, 10 wirtualnych spacerów po obiektach konferencyjnych Krakowa i Małopolski oraz zapewniło bieżącą obsługę mediów społecznościowych:

- Facebook 

- Instagram 

- YouTube 

- LinkedIn

 

W przyszłym roku planowana jest duża kampania prasowa i internetowa dedykowana w całości turystyce biznesowej.

Projekt „Małopolska – cel podróży” jest finansowany z Funduszy Europejskich, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.

Targi, spotkania stolikowe, panele branżowe

Również dzięki środkom z  projektu „Małopolska – cel podróży” oferta zaplecza konferencyjnego miasta była promowana podczas targów i spotkań biznesowych, takich  jak IMEX Frankfurt, IMEX Las Vegas, IBTM Barcelona, The Meetings Space, M&I Forum czy Conventa. Podczas każdego z wydarzeń zespół KCB wziął udział średnio w 25 spotkaniach, co daje bazę ponad 200 potencjalnych nowych klientów. Bezpośrednie rozmowy i prezentacje konsekwentnie budują markę miasta organizatora międzynarodowych wydarzeń, a w długofalowej polityce rozwoju turystyki poszerzają obszar promocji wykraczając poza aspekty stricte turystyczne.

W ramach projektu braliśmy też udział w 3 misjach gospodarczych zorientowanych na rynek niemiecki i brytyjski w okresie tuż po wybuchu wojny, mając okazje zderzyć się z minorowymi nastrojami planistów oraz wyobrażeniami nt. sytuacji w Polsce, a szczególnie w Krakowie.

Dodatkowo, przedstawiciele KCB brali udział w spotkaniach z branżą w ramach Kraków NETWORK oraz w panelach branżowych:

  • „Kompetencje zawodowe w branży MICE” organizowane przez Wyższą Szkołę Turystyki i Ekologii w Suchej Beskidzkiej
  • „2023 – rok na który wszyscy czekamy” – konferencja branżowa organizowana przez Booking.com
  • „Znaczenie interesariuszy we współzarządzaniu destynacją turystyczną” - seminarium współorganizowane przez Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
pokaż metkę
Autor: Kraków Convention Bureau
Osoba publikująca: Małgorzata Rajwa
Podmiot publikujący: Biuro Kongresów
Data publikacji: 2022-12-22
Data aktualizacji: 2022-12-22
Powrót

Zobacz także

Znajdź