Podsumowanie roku 2023 – działania Kraków Convention Bureau
Rok 2023 w Krakowie i Małopolsce upłynął pod hasłem kampanii „Wide Open for Meetings”, realizowanej w ramach projektu „Małopolska – cel podróży”. Współpraca z organizatorami kongresów, liczne konferencje oraz rekordowa liczba wizyt inspekcyjnych napawa optymizmem na zbliżający się 2024 rok!
Kampania "Wide Open" w projekcie "Małopolska - cel podróży"
W latach 2022-2023 Miasto Kraków, Województwo Małopolskie oraz Małopolska Organizacja Turystyczna wspólnie realizowały kampanię „Wide open” w ramach projektu „Małopolska – cel podróży”. Jej głównym celem jest odbudowa ruchu turystycznego w Krakowie i Małopolsce po pandemii COVID-19.
Działania promocyjne prowadzono komplementarnie i wielokanałowo, z naciskiem na internet – przy wykorzystaniu najnowszych produktów i narzędzi marketingu w sieci. W ramach kampanii przygotowano m.in. spoty i banery, podkreślające bogactwo oferty turystycznej Małopolski i Krakowa.
Gościnność, różnorodność i nieustanna otwartość na turystów – to cechy Małopolski
i Krakowa, które podkreśla kampania "Wide Open..."/”Unglaubliche vielfalt…” promująca ofertę turystyczną regionu i jego stolicy za granicą.
Kraków Convenion Bureau skupiło się na promocji turystyki biznesowej, która jest strategiczna dla gospodarki turystycznej w mieście, ze względu na ogromny potencjał organizacyjny i bazę obiektów, które mogą stać się miejscem spotkań biznesowych dla organizatorów z całego świata.
Od sierpnia do listopada 2023 realizowano kampanię internetową „Wide open for meetings”, skierowaną na aktywizację podróży biznesowych do Krakowa i okolic oraz promocję regionu jako miejsca idealnego na organizację spotkań biznesowych. Aby dotrzeć do odbiorców, postawiono na kompleksową promocję online, która prowadzona była na dedykowanych profilach na Facebooku, Instagramie oraz LinkedInie. Dodatkowym uzupełnieniem w komunikacji były kampanie odsłonowe i spoty emitowane w sieci reklamowej Google. W każdym miesiącu przygotowano dwa hasła oraz dwie kreacje wizualne wraz z ich przeformatowaniami: łącznie 120 grafik statycznych oraz 48 plików HTML5. Budżet przedsięwzięcia to niemal 1 mln złotych, kampanię realizowała Fabryka Marketingu.
Łączny zasięg kampanii szacujemy na niemal 30 milinów – do takiej liczby osób dotarła kampania w mediach społecznościowych. Na samym Facebooku łączny zasięg na wszystkich rynkach szacowany jest na ponad 10 milionów! Największy wskaźnik CTR (1-3%) na wszystkich rynkach odnotowaliśmy w kanale Dispaly.
Ponadto w terminie od kwietnia do listopada 2023 przeprowadzono kampanię w zagranicznej prasie branżowej i opiniotwórczej. Reklamy promujące Kraków i Małopolskę ukazały się w renomowanych tygodnikach The Economist oraz WirtschaftsWoche na rynku brytyjskim i niemieckim oraz prasie branżowej w trzech wydaniach CN (Conference News), MICE Benelux, HQ Magazine, dwóch wydaniach Punto MICE i Tendence Nomade oraz w jednym wydaniu Boardroom oraz AMI. Publikacje pojawiły się w papierowych i cyfrowych wersjach magazynów. Koszt kampanii realizowanej przez firmę Mastermind wyniósł blisko 1,2 mln złotych.
Dotarcie do odbiorcy offline szacowane na podstawie sumy nakładów w 17 gazetach i magazynach wyniosło niemal 388 tysięcy, zaś dotarcie online liczone jako suma interakcji i subskrybentów poszczególnych tytułów wyniosło blisko 360 tysięcy.
Kampania prasowa dotarła zatem do 747 834 czytelników!
Dodatkowo w ramach projektu Kraków Convention Bureau zrealizowało trzy filmy z wykorzystaniem sylwetek Ambasadorów Krakowa i Małopolski, które służą międzynarodowej promocji małopolskiej nauki, gospodarki i sztuki oraz 10 wirtualnych spacerów po obiektach konferencyjnych Krakowa i Małopolski.
Ze środków unijnych przez 2 lata pozycjonowano angielską wersję strony www.convention.krakow.pl, która jest na bieżąco aktualizowana. Warto zwrócić uwagę, że prowadzone kalendarium zawiera informacje o kongresach, konferencjach i targach planowanych w mieście. Dodatkowo zapewniono bieżącą obsługę mediów społecznościowych:
- YouTube
Projekt „Małopolska – cel podróży” jest finansowany z Funduszy Europejskich, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
Budżet całego projektu wyniósł 24 mln zł, z czego na kampanię krajową przeznaczono 8 mln zł, a 16 mln zł na kampanię zagraniczną, w tym na promocję MICE 4 mln. Warto podkreślić, że to jedyny projekt finansowany w całości z funduszy europejskich.
Targi, spotkania stolikowe, panele branżowe
W 2023 roku dzięki środkom z projektu „Małopolska – cel podróży” zespół Kraków Convention Bureau uczestniczył w spotkaniach podczas targów turystyki biznesowej IMEX Frankfurt, IBTM Barcelona, IMEX Las Vegas oraz w spotkaniach b2b: The Meetings Space, M&I Forum, czy Conventa. Podczas każdego z wydarzeń przeprowadzono średnio 25 spotkań, co daje bazę około 250 kontaktów. W ramach projektu braliśmy też udział w misjach gospodarczych zorientowanych na rynek niemiecki.
Od ponad 10 lat kompleksowa oferta miasta promowana jest na rynkach zagranicznych podczas tego typu wydarzeń. Przyczynia się to do budowania marki #Krakowthehostcity - miasta organizatora międzynarodowych wydarzeń.
Dodatkowo przedstawiciele KCB uczestniczyli w dwóch konferencjach organizowanych przez stowarzyszenie ICCA tj.: Beyond Borders Annual Meeting of ICCA France Benelux and Central European Chapters oraz w 62. Kongresie ICCA w Bangkoku.
Współpraca z organizatorami konferencji
Kraków Convention Bureau od lat aktywnie współpracuje z organizatorami międzynarodowych kongresów i konferencji w naszym mieście, jak również współorganizuje famtripy i wizyty inspekcyjne. Nie inaczej było w tym roku. Przekrój tematyczny wspieranych wydarzeń był bardzo szeroki, poniżej kilka przykładów.
Na przełomie marca i kwietnia br. w Centrum Kongresowym ICE Kraków odbyło się 41. spotkanie Europejskiego Towarzystwa Ortopedii Dziecięcej (EPOS), gromadząc ponad 850 delegatów z 58 krajów, w tym ponad 160 prelegentów. Celem corocznego spotkania EPOS jest podniesienie jakości opieki nad dziećmi ze schorzeniami ortopedycznymi. Z inicjatywy PCO kongresu, firmy Symposium Cracoviense, obliczona została m.in emisja gazów cieplarnianych, ilość odpadów, wykorzystanie produktów zawierających lotne związki organiczne oraz zaangażowanie społeczne delegatów.
W dniach 11-13 maja br. w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie odbyła się kolejna, ósma edycja międzynarodowego kursu doskonalącego z chorób wewnętrznych – McMaster International Review Course in Internal Medicine. MIRCIM, gromadzący światowych specjalistów interny, organizowany jest przez McMaster University (Kanada) i Polski Instytut Evidence Based Medicine.
28. Europejski Kongres Ginekologów i Położników (EBCOG) zorganizowano w dniach 18-20 maja br. w Centrum Kongresowym ICE Kraków. Wykłady wygłosili światowej sławy specjaliści ginekologii i położnictwa. Tegorocznemu spotkaniu towarzyszyły obchody 100-lecia Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników.
26. European Conference on Artificial Intelligence to kongres z ponad 40-letnią tradycją, łączący czołowych przedstawicieli świata akademickiego i przemysłu, który zorganizowano na przełomie września i października br. w ICE Kraków. Konferencja ECAI jest organizowana cyklicznie przez krajowe stowarzyszenia AI w Europie, w Polsce gościła po raz pierwszy.
W dniach 13-19 września przedstawiciele Kościoła Luterańskiego z całego świata obradowali w Centrum Kongresowym ICE Kraków podczas 13. Zgromadzenia Ogólnego Światowej Federacji Luterańskiej. Zgromadzenie Ogólne jest główną władzą Światowej Federacji Luterańskiej zaś wydarzenie odbywa się jedynie raz na sześć lat – co dodaje wyjątkowości krakowskiej edycji. Warto również podkreślić, że było to drugie Zgromadzenie Ogólne ŚFL w Europie Środkowo-Wschodniej, pierwsze odbyło się w 1984 r. w Budapeszcie. W spotkaniu wzięło udział około 350 delegatów ze 150 kościołów członkowskich ŚFL z całego świata.
W lipcu br., Europejskie Towarzystwo Astronomiczne zorganizowało doroczny kongres European Astronomical Society Annual Meeting (EAS), gdzie ponad półtora tysiąca naukowców obradowało w Centrum Kongresowym ICE Kraków. Kraków miał przyjemność gościć doroczny kongres EAS z okazji 550. rocznicy urodzin Mikołaja Kopernika.
Zespół Kraków Convention Bureau zaangażowany był także m.in. w pozyskanie bądź realizację
2nd International Conference of the Eating Disorders Network, drugiej edycji konferencji Time Crystals poświęconej nowej dziedzinie fizyki - kryształom czasowym, 5th Central European Biomedical Congres – CEBC, 27. Międzynarodowej Konferencji Lekarzy Weterynarii – Specjaliści Specjalistom, General Meeting of European Association of Social Psychology EASP 2023, European College of Veterinary Surgeons ECVS 2023, czy kongresu European Veterinary Dental Society EVDS.
Wizyty inspekcyjne, fam tripy
W dniach 5-8 października mieliśmy przyjemność gościć organizatorów kongresów, konferencji i podróży motywacyjnych z Norwegii, Włoch, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Węgier i Holandii podczas zorganizowanego przez KCB fam tripu pn.: „Experience Krakow. Visit Małopolska”. Miał on na celu zaprezentowanie potencjału miasta i regionu oraz zainspirowanie uczestników do organizacji eventów
w Krakowie i Małopolsce.
Uczestnicy odwiedzili obiekty ICE Kraków, EXPO Kraków, TAURON Arenę Kraków, a także Centrum Konferencyjne Fabryczna 13. W programie uwzględniono miejsca na wydarzenia specjalne, takie jak Kopalnia Soli w Wieliczce czy Winnica Srebrna Góra, gdzie zorganizowano networking
z rekomendowanymi przez miasto firmami PCO i DMC. Dodatkowo, gra miejska oraz zwiedzanie przybliżyły kulturę i dziedzictwo Krakowa a wizyta w Zakopanem potencjał regionu.
Organizacja fam tripu „Experience Kraków. Visit Małopolska” była możliwa dzięki dofinansowaniu
z programu "Małopolska – cel podróży", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020.
W związku z przygotowaniem lub pozyskiwaniem kongresów na przyszłe lata współorganizowaliśmy rekordową liczbę niemal 30 wizyt dla organizatorów kongresów, w tym m.in. EEDN, Światowej Federacji Luteran, ACAI, EFEE, Stowarzyszenie RDA, Stowarzyszenia Pomocy Osobom Chorym na Alzheimera, przedstawicieli stowarzyszeń WYSE oraz IAPA, EuroELSO, ICOT, ESVS, przedstawicieli amerykańskiego stowarzyszenia organizującego wydarzenie International Workshop on Chronic Lymphocytic Leukemia oraz zagranicznych firm PCO jak MCI, AIM Group czy HelmsBriscoe. Współorganizowaliśmy również fam trip dla profesjonalnych organizatorów konferencji i kongresów
z Turcji w związku z otwarciem w maju połączenia lotniczego Krakowa ze Stambułem.
Część wizyt jest bezpośrednim rezultatem rozmów przeprowadzonych na targach i spotkaniach b2b.