Unia Europejska
O Nas rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

'Wide open for sustainable meetings' - Leonardo Hotels

Zapraszamy na wywiad z Magdaleną Młynarczyk – Cluster Poland Director of Sales and Marketing w Leonardo Hotels, która podzieli się rozwiązaniami wdrożonymi w Leonardo Hotels. Krakowskie hotele w ubiegłym roku otrzymały certyfikat Green Key, co potwierdza efektywność działań i zaangażowanie w zrównoważony rozwój sieci Leonardo, a także całego zespołu.

Fot. materiały prasowe

Jakie działania zgodne z celami zrównoważonego rozwoju są wdrożone lub będą wdrożone w bieżącym roku w Państwa w firmie?

Zrównoważone zarządzaniew hotelarstwie nie jest drogą na skróty: może obniżyć lub – jak to często bywa na etapie wdrażania nowych rozwiązań – podwyższyć koszt pracy, ale jest absolutną koniecznością. Właściwe podejście do działań z zakresu zrównoważonego rozwoju może ograniczyć koszty biznesu. Jednak by faktycznie przyniosły one efekt, od każdej osoby zatrudnionej w hotelarstwie trzeba wymagać większej uważności i konkretnych działań. Edukacja powinna objąć również gości. To przykładowo tak niepozorne czynności jak pozostawienie na podłodze ręcznika, który ma być w trakcie pobytu w hotelu wyprany, a odwieszenia tego, który będzie użyty ponownie.

Unijna dyrektywa o ESG (Environment, Social, Government) nakłada na przedsiębiorstwa obowiązek regularnego raportowania danych. ESG to nowy standard: nastawienie na prezentowanie realnych i mierzalnych działań, nacisk na odpowiedzialność i zaangażowanie. Liderzy branży hotelarskiej również przykładają ogromną wagę do praktyk odpowiedzialnych społecznie, skupiając się na zasadzie DEI (Diversity, Equity & Inclusion): Leonardo Hotels jest prekursorem na tej płaszczyźnie w branży hotelarskiej.

Zrównoważony rozwój to także odpowiedzialne podejście do pracowników. Ład Korporacyjny to w Leonardo Hotels oprócz procedur, systemów monitorowania, uczciwości korporacji oraz etyki, także uwzględnienie w swojej strategii aspektu zdrowia i samopoczucia zespołu.  Pracownicy hoteli to serce organizacji, bez nich sieć nie mogłaby funkcjonować na tak wysokim poziomie. Odzwierciedleniem zasady DEI jest to, aby każdy pracownik mógł być w pełni sobą, wykonując codzienne obowiązki. Gwarancja możliwości rozwoju i podnoszenia kompetencji zespołu także jest kluczowa. Zatrudnieni w naszych hotelach mogą brać udział w Leonardo Academy – wewnętrznym programie rozwoju zawodowego i osobistego. Dzięki temu każdy ma równe szanse na rozwój kariery, niezależnie od płci, wieku czy pochodzenia etnicznego. Marka kładzie szczególny nacisk na dobrostan (wellbeing) pracowników, promując aktywności z zakresu profilaktyki medycznej, idei zdrowego życia i aktywności fizycznej, równoważenia pracy i czasu wolnego oraz doceniania indywidualność pracowników już na etapie rekrutacji. Równość jest także uwzględniania w regularnej i dokładnej analizie poziomów wynagrodzeń, jaką realizuje Leonardo Hotels, aby aktywnie zwalczać różnicę między wynagrodzeniem kobiet i mężczyzn

Strategia ESG naszej sieci nie zapomina o uważnym doborze dostawców. Zgodnie z nią wybieramy do współpracy partnerów, którzy postępują według bliskich nam zasad.

Czy posiadają Państwo lub są zainteresowani uzyskaniem dla firmy certyfikatu dotyczącego działań zrównoważonych?

Na początku 2023 roku marka Leonardo Hotels wprowadziła kompleksowy system monitorowania, aby mierzyć i kontrolować wykorzystanie zasobów energii elektrycznej, wody oraz odpadów. Przyczyniło się to do uzyskania przez NYX Hotel Warsaw, Leonardo Boutique Kraków Old Town i Leonardo Boutique Kraków City Center certyfikatu Green Key. Także Leonardo Royal Warsaw jest w trakcie certyfikacji.

Czy klienci oczekują od Państwa przedsiębiorstwa rozwiązań zrównoważonych bądź posiadania certyfikatów?

Certyfikaty to absolutna konieczność dla hoteli w dzisiejszych realiach – każda duża firma, zainteresowana współpracą już na wstępie sprawdzi ten aspekt. W Leonardo Hotels zrównoważone i proekologiczne działania są wpisane w globalną strategię ESG i każdy z naszych hoteli jest zobligowany do zdobycia właśnie certyfikatu Green Key.

Jakie trendy w organizacji wydarzeń obserwuje Pani w ostatnim czasie?

Organizatorzy na całym świecie dbają o wysokie standardy proekologiczne podczas spotkań -  redukcję zużycia plastiku, catering oparty na lokalnych produktach, a także często decydują się na spotkania hybrydowe – to już nie trend, a codzienność w realizacjach Leonardo Hotels. Dlatego mocnym filarem wspierającym naszą koncepcję organizacji spotkań i konferencji jest zrównoważony rozwój. Leonardo Hotels realizuje kompleksową strategię ESG obejmującą 160 punktów działania. Dla organizatorów spotkań oznacza to, że mogą z nami realizować wydarzenia o niskim poziomie emisji i minimalizować wpływ spotkania na środowisko naturalne. Od oszczędzania cennych zasobów po efektywne zarządzanie energią – Leonardo Hotels konsekwentnie wdraża działania na rzecz ochrony klimatu.

Czy może się Pani podzielić z naszymi czytelnikami ciekawymi rozwiązaniami waszej strategii ESG?

Zacznę od rzeczy oczywistych i najprostszych – takich jak ograniczenie do minimum wszelkich wydruków związanych z udzielaniem informacji gościom. W naszych hotelach najczęściej zastępujemy je QR kodami zamieszczonymi w widocznym miejscu lub chipami NFC. Jednocześnie we wszystkich hotelach korzystamy z drewnianych kart kluczy do pokoi – są bardzo piękne i elegancki i aż trudno uwierzyć, że nadal nie są w hotelarstwie powszechnym rozwiązaniem w zastępstwie plastikowych. W naszych pokojach goście znajdą informację o możliwości zrezygnowania z codziennego sprzątania, wymiany pościeli i ręczników – zawsze ze wskazaniem korzyści dla środowiska wynikających z minimalizacji zużycia wody i detergentów. Nie korzystamy z plastikowych butelek – woda w naszych pokojach, barach i restauracjach zawsze jest w pojemnikach szklanych, nadających się do recyclingu. Oszczędzamy wodę i energię elektryczną w każdym z naszych obiektów, a siedziba naszego hotelu NYX w Warszawie – Varso Place, posiada najwyższy standard w tym zakresie – Certyfikat BREEAM kategorii „Outstanding”. Poza aspektami związanymi ze środowiskiem dbamy również o możliwości rozwoju zawodowego naszych pracowników poprzez nasz Leo Exchange Program, czy Leonardo Academy, ale też wspieramy pracowników na emeryturze poprzez dobrowolne angażowanie ich we wspólne inicjatywy, czy wymianę doświadczeń. Wspieramy także osoby z niepełnosprawnościami – między innymi zapraszając na staże, praktyki i naukę zawodu w naszych hotelach podopiecznych placówek SOS z Łowicza, czy Leszna... To wszystko to oczywiście tylko przykłady, bo o naszych inicjatywach – lokalnych w Polsce i tych międzynarodowych podyktowanych strategią sieci można opowiadać jeszcze długo. Wszystkie w wyraźny sposób dowodzą tego, że z powagą i zaangażowaniem podchodzimy do tematu ESG.

Skąd czerpią Państwo wiedzę i inspiracje w temacie organizacji zrównoważonych spotkań?

Dzięki swoim 106 hotelom w dziewięciu krajach i 46 lokalizacjach, Leonardo Hotels Central Europe jest wszędzie tam, gdzie „dzieje się biznes”, gdzie ludzie spotykają się, szkolą i świętują sukcesy. Realizowanie eventów na ponad 31 000 m2 powierzchni konferencyjnej w całej Europie sprawia, że doskonale odczytujemy potrzeby klientów i międzynarodowe trendy. Jednak przez cały czas bacznie obserwujemyn rynek, potrzeby społeczności lokalnych, światowe trendy. Bierzemy udział w spotkaniach, konferencjach i kongrersach. Nasze polskie hotele nie tylko doskonale odnajdują się w tych realiach, ale wręcz nadają działaniom kierunek i rytm.

 

esg_leonardo hotels (2).jpg
esg_leonardo hotels (4).jpg
esg_leonardo hotels (5).jpg
esg_leonardo hotels (6).jpg
esg_leonardo hotels (7).jpg
esg_leonardo hotels (2).jpg
esg_leonardo hotels (4).jpg
esg_leonardo hotels (5).jpg
esg_leonardo hotels (6).jpg
esg_leonardo hotels (7).jpg
pokaż metkę
Autor: Leonardo Hotels
Osoba publikująca: Małgorzata Rajwa
Podmiot publikujący: Biuro Kongresów
Data publikacji: 2024-02-28
Data aktualizacji: 2024-02-28
Powrót

Zobacz także

Znajdź