Blisko 100 wystawców i sponsorów z całego świata podczas wirtualnej site visit w ICE Kraków

Nieodłącznym elementem organizacji dużego wydarzenia jest site visit, czyli wizja lokalna w obiekcie, w którym ma się ono odbyć. To swoiste preludium do kongresu lub konferencji. Dla planistów i organizatorów stanowi szansę na poznanie obiektu, jego możliwości oraz osób w nim pracujących, a także na zadanie wielu kluczowych pytań. Jest to szczególnie istotne wtedy, kiedy wydarzenie w danym miejscu ma odbyć się po raz pierwszy.

Blisko 100 wystawców i sponsorów z całego świata podczas wirtualnej site visit w ICE Kraków
Fot. ICE Kraków

Ze względu na światową pandemię i obowiązujące ograniczenia w podróżowaniu organizatorzy wielu międzynarodowych imprez zaplanowanych na najbliższe miesiące w Krakowie zostali pozbawieni możliwości zrealizowania wizji lokalnej, co niejednokrotnie wiązało się z koniecznością przeniesienia wydarzenia na inny termin. Dlatego też KBF – operator Centrum Kongresowego ICE Kraków – a także CMA – partner technologiczny – wyszli naprzeciw oczekiwaniom organizatorów mającego odbyć się w lipcu 2021 roku I Dorocznego Kongresu Alergologicznego EAACI (European Academy of Allergy and Clinical Immunology), organizując wirtualną site visit dla blisko 100 wystawców i sponsorów z całego świata, którzy podczas zdalnego zwiedzania mogli zobaczyć wszystkie przestrzenie ICE Kraków, jak również zadawać pytania o konkretne kwestie i rozwiązania w czasie rzeczywistym.

ICE Kraków wygląda na spektakularne, przestronne i nowoczesne miejsce, które pozwoli EAACI, uczestnikom wydarzenia i sponsorom branżowym edukować i upowszechniać niezbędne informacje

z zakresu alergologii i immunologii klinicznej. Wirtualna wizja lokalna była doskonałą platformą do zaprezentowania sponsorom branżowym dokładnych możliwości i funkcji miejsca, które ICE Kraków zaoferuje nam już w tym roku – mówi William McCrea, przedstawiciel EAACI.

Organizacja wirtualnych wizji lokalnych to dla obiektu możliwość zaprezentowania się jako miejsca, które w czasie kryzysu branży przekuło ograniczenia w innowacje – zarówno w sferze prezentacji, jak i sprzedaży obiektu na kolejne lata.

– Na konieczność organizacji wirtualnych „site visits” należy patrzeć również jak na szansę. Pandemia zmusiła nas do szukania nowych rozwiązań i wykorzystania technologii jako narzędzia sprzedaży, kiedy podróże są niemożliwe. Jest to przykład nieszablonowego podejścia do trudnej sytuacji, które pokazuje, jak profesjonalnym obiektem jest ICE Kraków – mówi Paula Fanderowska, zastępca dyrektor KBF ds. Centrum Kongresowego ICE Kraków.

Według raportu „Branża spotkań w Krakowie” w 2019 roku przed wybuchem pandemii w stolicy Małopolski odbyło się ponad 8400 wydarzeń, z czego kongresy i konferencje stanowiły 2/3 wszystkich zorganizowanych spotkań. Na powrót takiej liczby imprez, biorąc pod uwagę wyniki badania Tourism Economics, przedstawiciele przemysłu spotkań będą pracować przez najbliższe dwa lata, a wirtualne site visits pomogą w sprzedaży obiektów konferencyjno-kongresowych organizatorom wydarzeń z całego świata.

Organizacja wirtualnych wizji lokalnych wpisze się niewątpliwie w naszą codzienność, ponieważ Kraków to miasto innowacyjne, kreatywne i zaawansowane technologicznie, czym przyciąga planistów i organizatorów międzynarodowych wydarzeń. Nasze niewątpliwe atuty, czyli korzystne położenie, bardzo dobra infrastruktura, zaplecze naukowo-badawcze oraz potencjał kulturowy i ludzki, będą pomimo pandemii teraz i w przyszłości zachęcać do organizacji wydarzeń w Krakowie, a my jako KBF – operator Centrum Kongresowego ICE Kraków – nadal będziemy inwestować i pracować nad rozwojem turystyki biznesowej w Polsce – mówi Izabela Błaszczyk, dyrektor KBF.

 

 

pokaż metkę
Autor: ICE Kraków
Osoba publikująca: Małgorzata Rajwa
Podmiot publikujący: Biuro Kongresów
Zobacz także
POLECAMY