Unia Europejska
Zrównoważone spotkania rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Podsumowanie kampanii Rowerem do pracy 2024

Za nami ósma edycja rowerowej kampanii dla pracowników krakowskich przedsiębiorstw i instytucji. Pora zatem podsumować co nieco i rozpocząć przygotowania do kolejnej edycji.

Rowerowa akcja cieszyła się niesłabnącym zainteresowaniem wśród krakowskich pracodawców i pracowników. W ubiegłym roku do kampanii przystąpiło ponad 170 podmiotów, a uczestniczyło w niej ponad 3400 osób. Dla miłośników statystyk kilka kolejnych w temacie ubiegłorocznej edycji:

- blisko 370 000 przejazdów rowerowych do i z pracy

- znacznie ponad 2,5 mln przejechanych kilometrów - można powiedzieć, że Ziemię objechaliśmy dookoła blisko 63 razy!!  lub - jak kto woli - Polskę 720 razy!!! 

- ponad 400 uczestników może się pochwalić min. 50% frekwencją rowerowych przejazdów, co oznacza, że średnio przez 7 miesięcy akcji przynajmniej przez połowę miesiąca dojeżdżali do pracy na rowerze

A jak spisali się krakowscy pracodawcy? Jak zwykle wykazali się dużym zaangażowaniem, bez którego nic nie byłoby możliwe. 

Dodatkowo gratulacje należą się pracodawcom, którzy zachęcili do zapisania się do kampanii najwyższy odsetek pracowników w swoich kategoriach: 

do 100 pracowników: Regionalnemu Ośrodkowi Polityki Społecznej w Krakowie, Muzeum Inżynierii i Techniki w Krakowie, INTENSE Group, Chatham Financial, Hotelowi Grand Ascot, Multiprojekt Automatyka - powyżej 20% oraz 3Deling Sp. z o.o. - blisko 70%! 

do 400 pracowników - Zarządowi Transportu Publicznego w Krakowie, Astor sp. z o.o., Qualtrics, ATP Krakow - powyżej 15% 

do 1000 pracowników - Muzeum Narodowemu w Krakowie, IKEA Retail Sp. z o.o., Zamkowi Królewskiemu na Wawelu, Teva Operations Poland, Marketing Investment Group S.A. - powyżej 7% oraz TechnipFMC - blisko 20% 

powyżej 1000 pracowników - Sabre Polska, Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Małopolskiego, 
Comarch - powyżej 5% 

Uczestnicy kampanii podzielili się wrażeniami na jej temat:

  • Dla 1/3 uczestników rok 2024 był pierwszym zetknięciem z krakowską inicjatywą
  • 12% rowerzystów zastąpiło dzięki akcji samochód w dojazdach do pracy a 20% wybrało rower nad miejską komunikację publiczną
  • 55% ankietowanych stwierdziło, że dzięki kampanii wybierało rower w dojazdach do pracy częściej niż w latach poprzednich
  • ponad 60% uczestników dzięki akcji połknęło rowerowego bakcyla i wsiadało na rower częściej także w celach niezwiązanych z pracą, np. jadąc do kina czy sklepu 
  • 1/3 ankietowanych będzie dojeżdżać na rowerze do pracy także zimą, bez względu na aurę, a 40% uwzględni w swym wyborze warunki pogodowe 
  • 96% użytkowników było zadowolonych z portalu do obsługi kampanii

Co teraz? Czas na nowe rozdanie. Już wkrótce rozpocznie się nabór do edycji 2025. Bądźcie czujni! 

pokaż metkę
Autor: Rowererm do pracy
Osoba publikująca: Małgorzata Rajwa
Podmiot publikujący: Biuro Kongresów
Data publikacji: 2025-01-13
Data aktualizacji: 2025-01-13
Powrót

Zobacz także

Znajdź