Unia Europejska
O Nas rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

„Branża spotkań w Krakowie 2021” – raport już dostępny!

Zapraszamy do lektury raportu podsumowującego przemysł spotkań w Krakowie w 2021 roku. Roku, który w krakowskiej gospodarce i innych wymiarach społeczno-kulturowych miasta upłynął na adaptacji branży spotkań i wydarzeń do nowych uwarunkowań.

Branża spotkań w 2021 roku powoli dynamizowała swoje działania po ograniczeniach spowodowanych przez pandemię COVID-19. Liczba spotkań biznesowych w Krakowie wyniosła 2091, co oznaczało wzrost o prawie 9% w stosunku do poprzedniego roku, ale spadek o 75% w stosunku do 2019 roku. Ważną zmianą do roku poprzedniego jest fakt, że ¾ wydarzeń odbywało się stacjonarnie – w 2020 roku połowa imprez miała charakter wirtualny.

Struktura wydarzeń w stolicy małopolski była analogiczna do poprzednich lat, największy udział w ich liczbie ogółem miały konferencje i kongresy ponad 50%. Z kolei rozkład spotkań był determinowany sytuacją pandemiczną na świecie i w Polsce, dlatego nie wykazywał typowych dla branży cech sezonowości. Co interesujące, najwięcej uczestników odnotowano w spotkaniach organizowanych w Krakowie jesienią – od września, i aż do listopada włącznie. Wydarzenia biznesowe organizowane w ubiegłym roku w mieście trwały ponad 2 dni. Należy nadmienić, że pomimo niewielkiego spadku liczby uczestników wydarzeń, zwiększył się udział uczestników międzynarodowych do krajowych w ostatnim kwartale roku.

Kraków dysponuje szeroką ofertę obiektów konferencyjnych, w 2020 roku dostępnych było 180 obiektów, łącznie dysponujących 733 salami o różnym charakterze. Infrastruktura miasta w poprzednim roku uległa zmianom, otwarto nowe hotele posiadające zaplecze konferencyjne oraz jeden dedykowany obiekt konferencyjny. Należy podkreślić dużą elastyczność i zdolność adaptacji branży, która dostosowywała się do nowych realiów.

Również należy zwrócić uwagę na działania podejmowane przez Kraków Convention Bureau tj. kontynuację strategii komunikacji, której narracja oparta jest o mocne strony i zasoby miasta takie jak: branża IT, medycyna, energia zrównoważona, uczelnie krakowskie, osiągnięcia lokalnych naukowców, profesorów, lekarzy oraz ponadczasowe dziedzictwo i kulturę. Głównym celem komunikacji jest budowanie obrazu miasta jako The Host City - gotowego na to, by organizować w nim międzynarodowe kongresy, pokazanie, że w Krakowie na organizatora czeka merytoryczny partner oraz profesjonalne zaplecze. Miasta nowoczesnego, z zapleczem technicznym i technologicznym, które patrzy w przyszłość, zna swoje walory i czerpie z wielowiekowego dziedzictwa. Promocja realizowana jest poprzez dostępne media społecznościowe KCB – Facebook, Instagram, LinkedInn, YouTube oraz stronę www.convention.krakow.pl oraz Newslettera.

Pełna treść raportu „Branża spotkań w Krakowie 2021” wraz z podsumowującą infografiką dostępne tutaj.

 

 

 

pokaż metkę
Autor: Katarzyna Janik/ Biuro Kongresów
Osoba publikująca: Małgorzata Rajwa
Podmiot publikujący: Biuro Kongresów
Data publikacji: 2022-07-26
Data aktualizacji: 2022-07-27
Powrót

Zobacz także

Znajdź