Unia Europejska
Zrównoważone spotkania rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

'Wide open for sustainable meetings': Blu Experience

Organizacja eventów wymaga uzgodnienia wielu czynników. Planowanie, realizacja, koordynowanie – wszystko to musi się zgrać w odpowiednim momencie. Do tego dochodzą wyzwania związane w z wdrażaniem pomysłów w duchu zrównoważonego rozwoju, kwestie budżetu i znalezienie rozwiązań najkorzystniejszych dla klienta. Jak tym wyzwaniom stawia czoła krakowska agencja eventowa Blu Experience? Zapraszamy na wywiad z cyklu 'Wide open for sustainable meetings' z Krzysztofem Paradowskim, Dyrektorem Kreatywnym i Wiceprezesem Zarządu.

Fot. materiały prasowe

Jakie działania zgodne z celami zrównoważonego rozwoju wdrożone są lub będą wdrożone do końca 2023 r. u Państwa w firmie?

Staramy się wprowadzać idee zrównoważonego rozwoju we wszystkie etapy realizacji naszych wydarzeń — od projektowania po odpowiedzialne zagospodarowanie pozostałości po evencie. Podczas planowania wydarzenia, które ma być zrównoważone, zdecydowanie potrzeba większej pomysłowości i kreatywności. Na chwilę obecną jest to duże wyzwanie. Trzeba wyjść ze swojej strefy komfortu, bo z założenia wszystkie znane i wygodne rozwiązania są mało zrównoważone, a nietypowe rozwiązania po prostu bardziej kosztowne i wymagające. Robimy wszystko, co możliwe, żeby pracować z podwykonawcami, którzy mają jakąkolwiek świadomość i standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Często jednak “zrównoważeni” dostawcy są drożsi od konkurencji, więc tu czeka na nas kolejne wyzwanie — przekonać klienta do zwiększonego budżetu. Staramy się też wspierać lokalną gospodarkę. Wybieramy miejscowych dostawców i usługi, wspierając je i tworząc pozytywny wpływ na gospodarkę lokalną.

Sami pracujemy w chmurze czyli na zdalnych serwerach dostępnych przez internet. Jest to rozwiązanie, które pojawiło się na stałe w naszym zespole w momencie, w którym zmuszeni byliśmy pracować zdalnie. I chmura z nami została! Nie tylko ograniczamy zużycie papieru, ale też dostęp do informacji jest znacznie prostszy. Specyfiką naszej branży jest podpisywanie wielu umów i dokumentów. Gdy tylko jest to możliwe, staramy się sprawy załatwiać poprzez e-podpis. Zużywamy mniej papieru, skracamy proces, a także ograniczamy ślad węglowy związany z transportem. Przedsięwzięcia i inwestycje, które planujemy, staramy się analizować nie tylko pod kątem biznesowym, ale również czy, komu i na jak długo będą nam przydatne. Interes klienta często nie jest zgodny z ideą zrównoważenia. Trzeba zatem znaleźć kompromis w tym aspekcie.

Warto wspomnieć o naszej polityce kadrowej. Dajemy naszym pracownikom sporą elastyczność w kontekście wyboru miejsca pracy. Wielu z nich przychodzi codziennie do biura, ale niektórzy coraz częściej decydują się na pracę z domu. Nie tylko ogranicza to czas i środki potrzebne na transport, ale także ślad węglowy produkowany podczas jazdy. Nasze biuro zdecydowaliśmy przenieść bliżej centrum Krakowa, żeby łatwo dało się do niego dotrzeć pieszo lub komunikacją miejską. Inwestujemy w pracowników: staramy się tworzyć przyjazne warunki pracy, organizujemy szkolenia i oferujemy benefity zdrowotne. Zdajemy sobie sprawę, że wszystko to wpływa na zadowolenie zespołu i przyczynia się do budowania pozytywnego środowiska pracy.

Czy posiadają Państwo lub są zainteresowani uzyskaniem dla firmy certyfikatu dotyczącego działań zrównoważonych ?
Tak, oczywiście, że jesteśmy zainteresowani. Łatwo jest deklarować przez firmy zrównoważone działania w biznesie, a nie tak prosto jest to zweryfikować. Certyfikaty obiektywnie to potwierdzają. Myślę, że byłoby to przydatne dla naszych klientów, a dla nas byłoby potwierdzeniem, że idziemy w dobrym kierunku jeśli chodzi o zrównoważony rozwój.

3. Czy klienci oczekują od Państwa przedsiębiorstwa rozwiązań zrównoważonych czy posiadania certyfikatów?
Nie jest to powszechna praktyka. Zauważamy jednak, że coraz więcej zapytań, zarówno od klientów z sektora publicznego, jak i prywatnego, zawiera w sobie kryteria dotyczące rozwiązań pro-ekologicznych. W przetargach często przyznawane są dodatkowe punkty jeśli startujący zobowiąże się, że w pracy przy evencie zastosuje co najmniej kilka działań służących ochronie środowiska i zrównoważonemu rozwojowi.

Jakie trendy w organizacji wydarzeń / spotkań obserwują Państwo w ostatnim czasie?
Zdecydowanie klienci zaczynają zwracać coraz większą uwagę na tematykę zrównoważonego rozwoju i na to, jaki wpływ na środowisko będzie miał ich event. Powoli wielkoformatowe bannery scenograficzne ustępują miejsca multimediom, a plastikowe kubeczki - papierowym lub szklanym odpowiednikom. To duże uproszczenie i skrót myślowy, ale wydaje mi się, że pewne reguły na dobre weszły w praktykę. Spora część klientów, szczególnie tych korporacyjnych, jeszcze przed wydarzeniem zastanawia się jaki ślad węglowy ono zostawi. Wspaniale byłoby, gdyby podczas planowania eventu planowano równocześnie działania mające zrównoważyć jego negatywny wpływ.
Widać zatem, że rola agencji się poszerza. Nie tylko służymy już swoim doświadczeniem w organizacji wydarzeń, ale też pełnimy rolę doradcy z zakresu zrównoważonych eventów.

Skąd czerpią Państwo wiedzę i inspiracje w temacie organizacji zrównoważonych spotkań?
Bardzo dużą inspiracją są spotkania branży MICE i wzajemne uczenie się sprawdzonych rozwiązań - na szczęście jest to dziedzina, którą lubimy i chcemy się dzielić z innymi. Wiele pożytecznych pomysłów i metod znaleźć można w raportach międzynarodowych stowarzyszeń. Coraz więcej informacji zaczyna się też pojawiać w polskim internecie.

20230910-0057_pp.jpg-blu experience
20230910-0067 (1).jpg-blu experience
306040828_188592716883438_7827555113764837346_n.jpg-blu experience
356237739_282463397496369_3919568700665258747_n.jpg-blu experience
376813008_709065117927445_7884165988640064354_n.jpg-blu experience
931a0612.jpg-blu experience
cc1b864e-9c54-4038-a654-64f08e21231b.jpg-blu experience
dsc_0607 2.jpg-blu experience
dscf5131.jpg-blu experience
ii_kj1hhequ3.jpg-blu experience
img_4375.jpg-blu experience
ols09880 (1).jpg-blu experience
zespol.png-blu experience
20230910-0057_pp.jpg-blu experience
20230910-0067 (1).jpg-blu experience
306040828_188592716883438_7827555113764837346_n.jpg-blu experience
356237739_282463397496369_3919568700665258747_n.jpg-blu experience
376813008_709065117927445_7884165988640064354_n.jpg-blu experience
931a0612.jpg-blu experience
cc1b864e-9c54-4038-a654-64f08e21231b.jpg-blu experience
dsc_0607 2.jpg-blu experience
dscf5131.jpg-blu experience
ii_kj1hhequ3.jpg-blu experience
img_4375.jpg-blu experience
ols09880 (1).jpg-blu experience
zespol.png-blu experience
pokaż metkę
Autor: Blu Exprerience
Osoba publikująca: Małgorzata Rajwa
Podmiot publikujący: Biuro Kongresów
Data publikacji: 2023-10-13
Data aktualizacji: 2023-11-15
Powrót

Zobacz także

Znajdź