ASSOCIATION NEWS – Raport GainingEdge - Wykorzystanie kapitału intelektualnego
Już po raz drugi międzynarodowa firma konsultingowa GainingEdge wydała raport poświęcony destynacjom i jak wykorzystują one swój kapitał intelektualny za pośrednictwem liderów, będących w zarządach międzynarodowych stowarzyszeń. Wyniki raportu oparte są na dogłębnych badaniach ze źródeł dostępnych publicznie o stowarzyszeniach oraz na analizie bazy danych ICCA International Congress and Convention Assocation.
Badanie ma na celu zidentyfikowanie oraz uszeregowanie mocnych stron destynacji w zakresie ilości lokalnych liderów w organach zarządzających międzynarodowych stowarzyszeń organizujących spotkania. Silna i strategiczna współpraca z tymi liderami pozwala destynacjom lepiej wykorzystać ich do pozyskiwania międzynarodowych wydarzeń naukowych i biznesowych oraz efektywnie promować się jako centra w obszarach rozwoju społeczno-gospodarczego.
W tegorocznym raporcie, oprócz analizy stowarzyszeń, które organizują duże wydarzenia, liczące ponad 500 osób objęto również stowarzyszenia organizujące mniejsze spotkania. W zestawieniu Top 50 miast, dotyczącym spotkań liczących 500 osób znajduje się 13,488 osób w zarządach stowarzyszeń. Na początku tej listy jest Paryż z liderami w 644 zarządach, kolejno Tokio – 509 osób oraz Pekin 438. W tym rankingu nie ma polskich miast.
Wśród Top 50 krajów ze spotkaniami powyżej 500 osób, prym wiodą USA, Wielka Brytania, Niemcy oraz Francja. Każde z tych krajów ma ponad 1000 swoich przedstawicieli w organach zarządzających międzynarodowych stowarzyszeń. Dla porównania, Polska jest tu na 27 miejscu z 295 osobami w zarządach międzynarodowych stowarzyszeń.
W zestawieniu Top 50 miast, w których organizowane są spotkania mniejsze, liczące od 200 do 499 osób, na 45 miejscu znalazła się Warszawa z liczbą 252 osób, które są w zarządach międzynarodowych stowarzyszeń.
Autorzy raportu podkreślają, że destynacje, które chcą efektywnie wykorzystywać swój kapitał intelektualny powinny wziąć pod uwagę poniższe czynniki:
- Konkurencyjność destynacji – w kontekście dostępnego kapitału intelektualnego mierzonego przez porównanie ilości ich aktywnych międzynarodowo liderów z konkurencją
- Priorytetowe leady biznesowe - identyfikacja wpływowych liderów w ramach międzynarodowych stowarzyszeń pozwala na zaangażowanie w inteligentne bidowanie w celu zwiększenia współczynników konwersji i osiągnięcia celów biznesowych
- Koncentrowanie się na biznesie - zgodnie ze swoimi możliwościami, destynacje mogą segmentować rynek stowarzyszeń i aktywnie angażować lokalnych liderów z tych kluczowych segmentów
- Kluczowe sektory przemysłu - wiedząc, kim są lokalni liderzy o międzynarodowej renomie, destynacje lepiej rozumieją ich naukowe specjalizacje i powiązane z nimi sektory przemysłu
- Branding destynacji – miasta mogą wykorzystywać swoich liderów intelektualnych do promowania się jako centra wiedzy dziedziny nauki z której liderzy są najsilniejsi.
Pełen raport dostępny jest tutaj.
Autor: Anna Górska, Członek Zarządu ICCA International Congress and Convention Association, Doradca Zarządu Symposium Cracoviense, Konsultant HelmsBriscoe, Wiceprezes Zarządu SKKP Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce